Zagniatanie krzyżaków wałów napędowych — Wymiana krzyżaków
Krzyżak wału pędowego, czyli przegub krzyżakowy pojedynczy to jeden z głównych komponentów występujących w wale. Zbudowany jest z igiełki łożyska igiełkowego oraz tulejki umożliwiającej jego pracę. Podczas jego regeneracji pilnujemy oceny stanu zużycia tej tego elementu wału i w razie potrzeby dokonujemy czynności naprawczych w postaci albo zagniatania, albo wymiany krzyżaków. Zagniataniu tak naprawdę podlega nie sam krzyżak a ucho wału, w którym jest on osadzony, przy pomocy specjalistycznego sprzętu. Warto nadmienić, że choć wiele punktów ASO mówi o braku możliwości wymiany krzyżaka gdy się on zużyje czy poddany zostanie awarii — nasi fachowcy poradzą sobie z tym bez trudu.
Najczęściej spotykane są one w pojazdach z napędem na tylną oś samochodów osobowych takich marek jak: BMW, Audi, Subaru, Opel czy Nissan.
Jest to jeden z droższych elementów w układzie napędowym, dlatego warto dołożyć starań o utrzymanie go w dobrej kondycji, poprzez np. terminowe poddawanie wałów napędowych przeglądom.